schoenen

Nike start een Netflix voor schoenen

Het Netflix-model zie je overal opduiken, je betaald een vast bedrag en daar krijg je dan een aantal zaken voor terug. Het gemak is dat je niet elke keer een aankoop hoeft te doen. Netflix doet het met films en series, Spotify met muziek. Nike gaat het nu met schoenen doen.

Nike Adventure Club

Na een proefperiode van 2 jaar start Nike een nieuwe dienst onder de naam Nike Adventure Club. Het gaat hier om een abonnement op kinderschoenen. De 10.000 deelnemers aan het programma betalen een vast bedrag en krijgen daar op jaarbasis 4, 6 of meer paar schoenen voor terug.

Nike speelt hiermee in op het feit dat kinderen snel uit schoenen groeien of ze heel snel verslijten. Het bedrijf wil voorkomen dat de ouders 4 tot 6 keer per jaar naar een winkel moeten om schoenen te passen en te kopen.

Met de Nike Adventure Club kan men een aantal keer per jaar een nieuw paar schoenen aanschaffen en krijgt deze thuisbezorgd.

Lees ook: Sneakers voor 7000 dollar is hier heel normaal

Abonnement

Er zijn verschillende abonnementen waar men op kan in schrijven. Voor 20 dollar per maand kan men vier paar schoenen per jaar uitkiezen, voor 30 dollar zes paar en voor 50 dollar kan men 12 paar schoenen per jaar thuis laten bezorgen.

Nike heeft een speciale app en website ontwikkeld waar er een ruime keuze is tussen schoenen in verschillende categorieën. Wanneer de schoenen niet passen of niet naar wens zijn dan kunnen ze gewoon worden terug gestuurd. Schoenen die versleten zijn worden teruggenomen en gaan het eigen recycle programma in.

Het is niet bekend of Nike ook een dergelijk programma voor volwassenen gaat opzetten. Men wil eerst het programma voor kinderen perfectioneren.

Bron: Digitalcommerce360 , Photo by Jakob Owens on Unsplash

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.