Wanneer je als bedrijf een platform runt waar hoofdzakelijk belachelijk mooie kiekjes te zien zijn kun je als bedrijf niet in een standaard kantoor gaan zitten. Iets meer dan een maand geleden betrok Instagram een nieuw kantoor in de Verenigde Staten.
Instagram kantoor
Het nieuwe kantoor van Instagram was voor heen een showroom van een groot warenhuis. Dat betekent een grote open ruimte zonder al te veel obstakels. Het bedrijf heeft dit zo gelaten en de open ruimte gevuld met buro’s maar ook met enkele rustige hoekjes. Daar kunnen werknemers even ontnappen aan het lawaai van de werkvloer om een klus te doen die veel concentratie vergt. Overal in het kantoor komt veel natuurlijk licht van buiten.

Natuurlijk is het kantoor voorzien van alle gemakken zodat het de werknemer aan niks ontbreekt. Er is een uitgebreide keuken met heel veel keuze aan eten. Er is zelfs een machine aanwezig waar je als werknemer accessoires kan halen voor je werkplek.

Het is duidelijk dat Instagram de juiste voorwaarden wil scheppen voor een werknemer. Het is algemeen bekend dat een gelukkige werknemer productiever is.
Instagram werkt hard om het grootste sociale netwerk van de wereld te worden. Het netwerk telt nu een miljard gebruikersen lanceerde onlangs IGTV. Hiermee kunnen gebruikers video’s schieten die maximaal een uur lang zijn. Daarmee concurreert Instagram direct met YouTube en hoopt daarmee een flink aantal ‘makers’ over te halen om naar IGTV te komen. Natuurlijk zullen er rondom de video’s reclames getoond gaan worden om zo een verdienmodel te maken voor de beide partijen.
Bron:Core 77
Show Comments