Streaming

Meer mensen stoppen Streaming abonnement

Uit cijfers blijkt dat meer mensen dan ooit een van hun abonnementen op een streamingdienst hebben stopgezet.

Stop in the name of money

Eerst was er Netflix, toen kwam Disney+, HBO, Amazon Prime, Sky Showtime en ga zo maar door. Al deze diensten deden een beroep op jou FOMO (Fear of Missing Out) waardoor je ook daar een abonnement nam. Het was immers maar een paar euro per maand.

Consumenten gaan beter op de centen letten en dan komen ook de abonnementen aan de beurt. Cijfers uit de Verenigde Staten laten zien dat aan het einde van het jaar meer mensen dan ooit een abonnement op een streamingdienst stopten.

In de bovenstaande grafiek uit de Wall Street Journal zien we dat het percentage annuleringen van het totaal aantal geabonneerden eind 2023 sterk steeg. Het percentage kwam boven de 6 procent uit waar dat een jaar eerder net boven de 4,5 procent lag.

Bron WSJ

Meer over Streaming?

Op Streamingfans,net krijg je de beste tips over de streamingdiensten.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.