Meer online kijken op TV

We kijken meer on-demand dan ‘gewone’ televisie

Sommige zaken zijn onvermijdelijk en dit is er een van. Onderzoek toont aan dat we meer video on demand kijken.

Lineaire TV verliest marktaandeel

De dag waarvan je wist dat deze zou gaan komen. Het bedrijf Multiscope toont in een onderzoek onder 3600 Nederlanders aan dat ons kijkgedrag voorgoed aan het veranderen is.

Het blijkt dat voor het eerst het aandeel VOD ( video on demand) een groter aandeel in het aandeel kijkminuten heeft dan de gewone televisie. Dat wil zeggen dat we minder live televisie kijken en meer programma’s kijken op diensten als NPO Start, Videoland, RTLXL en NLZIET. Netflix en YouTube nemen het grootse deel van deze kijkminuten op zich.

NLZIET

Het onderzoek laat ook zien dat 1 op de 5 ondervraagden overweegt om het abonnement op de reguliere televisieaansluiting te stoppen.

Goedkoop of duurkoop

Er zijn voldoende diensten beschikbaar die je alle content brengen die je willen kijken. We kunnen ons wel afvragen of het ons financieel iets gaat brengen.

Momenteel volstaan we nog met een abo op Netflix en Spotify maar de concurrentie wordt groter. Door de komst van Disney+ zal de content van Marvel en dergelijke alleen nog maar op deze dienst te zien zijn. Wanneer je fan bent van Disney- en Marvelfilms zal dat een extra abonnement betekenen. Hetzelfde zien we gebeuren in de muziekindustrie, sommige artiesten brengen hun muziek exclusief uit op Tidal en niet op Spotify.

Tags:

  • Ik ben nergens echt goed in, maar kan veel een beetje. Schrijft en maakt op het internet. Hobby is werk en werk is hobby. Tech is cool en een lifestyle. Social is niet meer dan leven op een andere level.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ads