Snapchat heeft nog niet zo heel lang geleden een nieuw ontwerp uitgerold voor zijn app. Hiermee wil het bedrijf de dienst toegankelijker maken voor een bredere groep gebruikers, dat viel helemaal niet goed bij een flink aantal gebruikers van de app. Een Snapper uit Australië begon een handtekeningen-actie om het oude ontwerp van de app terug te krijgen.
Miljoen
De actie van deze boze Snapper heeft succes want er zijn al een miljoen mensen die een handtekening hebben gezet onder de petitie. Hiermee vragen ze Evan Spiegel en zij team om alles terug te draaien naar hoe het vroeger was. Voor deze miljoen gebruikers is het design helemaal geen verbetering en is de app juist moeilijker te gebruiken. En dat is nu net niet het effect dat Snap Inc wilde bereiken met het nieuwe design. Het was de bedoeling dat het makkelijker zou worden voor nieuwe gebruikers om Snap te gaan gebruiken. Hoe meer gebruikers, hoe meer inkomsten en daar worden de aandeelhouders erg blij van.
Niet veranderen
Evan Spiegel heeft tijdens een conferentie al laten weten dat ze niet van plan zijn om het design weer terug te draaien. Verandering van een populair product zorgt altijd voor heel veel tegenstand maar wanneer je voet bij stuk houdt dan zal het wel wennen. Dit artikel van Vaniety haalt een aantal grote veranderingen aan van populaire diensten. De verandering van het Instagram-logo is de meest recente waar iedereen uit zijn dak ging vanwege het nieuwe moderne logo, nu hoor je er niemand meer over. Iets langer geleden kocht Facebook de immens populaire messenger-app WhatsApp en stond de wereld in brand, iedereen nam een account op Telegram en sprak er schande van. We zijn nu een paar jaar later en WhatsApp heeft meer gebruikers dan wie dan ook en iedereen heeft er vrede mee.
Show Comments