Bedrijf maakt Nike Ad Generator maar moet hem weer offline halen van Nike

Het is heel normaal dat wanneer je als bedrijf iets groots neerzet dat anderen daar dan van willen profiteren. In het geval van de Nike Ad Generator duurde dat alleen niet lang.

Ad Generator

Het bedrijf So Friendly wilde eens proberen of ze viraal konden gaan met een Nike Ad generator. Deze online tool kon de heel snel de advertentie van Nike met Colin Kaepernick namaken met je eigen tekst en foto. Het bedrijf slaagde erin om viraal te gaan maar het duurde alleen niet lang want ze ontvangen al heel snel een ‘Take Down Request’ van Nike. Het bedrijf gebruikte het logo en de slogan van Nike en dat mag niet zomaar.

Take Down Request Nike
Take Down Request Nike

In een blog legt het bedrijf uit dat het maar een experiment was en dat ze gehoor gegeven hebben aan het verzoek van Nike. Er was eigenlijk geen keuze, wanneer ze dat niet gedaan hadden was de boete enorm hoog geweest. Voor So Friendly heeft het heel veel meer traffic naar de website gebracht, de pagina werd in een paar dagen tijd 130.000 keer bekeken. De meeste traffic kwam van bronnen als Instagram en Google. Voorlopig heeft het bedrijf een paar honderd dollar moeten investeren wat betreft de hosting en de data. Of het bedrijf ook extra opdrachten zal opleveren is iets wat we in de toekomst pas kunnen zien.

Lees alles over Nike en Colin Kaepernick
Be Nozie
Be Nozie

Om de meme-machine niet helemaal te laten sterven heeft het bedrijf een versie online gezet zonder de logo’s en slogans van Nike. Maar die is natuurlijk wel minder leuk.

Header Photo by Tim Mossholder on Unsplash

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.