We kunnen er bijna een boek over schrijven, maar nieuwe design van het nieuwe design rolt nu uit naar de Android-gebruikers.
Snapchat geeft gebruikers hun zin
Even een kleine recap over wat er hieraan vooraf ging. Snapchat verliest terrein op Instagram, dat komt vooral omdat de wat oudere generatie niet begrijpt. Daarom maakt Snap Inc een nieuw design voor de app die maar uit drie schermen bestaat. Het idee was goed maar de uitvoering niet.
Duizenden en duizenden gebruikers protesteren tegen dit nieuwe design. Met name het scherm aan de linkerkant werkt niet goed. Daar zijn de berichten en de Stories op een pagina en per persoon een regel samengeperst.Over heel de wereld protesteren de gebruikers tegen dit,volgens hen, gedrocht.
In eerste instantie geeft Snap Inc niet toe, vooral Snap Inch CEO Spiegel houdt voet bij stuk. Maar wanneer de resultaten van het bedrijf uitblijven en wederom een record verlies de boeken in gaat moet ze wel overstag.

Het nieuwe ‘nieuwe’ design brengt de Stories weer naar de rechterkant. Daar staan ze nu boven de gesponsorde en geproduceerde Stories van bedrijven, media en grote influentials. Naar onze mening hebben de gebruikers nog steeds een minder prominente plek dan alle andere uitingen maar dat zal alles te maken hebben met de belangen van de adverteerders.
We moeten wel toegeven dat Snap Inc de strijd niet opgeeft. Men sluit mooie partnerships met verschillende merken en investeert vooral in de filters. Ondankas dat loopt de achterstand met Instagram en dan met namen Instagram Stories verder op. Instagram doet niet onder wanneer het gaat om het toevoegen van nieuwe functies.
Uitrol
Ik heb het nieuwe design binnen gehad op mijn Android-telefoon. Ik ben wel ingeschreven voor de beta van de Snapchat-app dus het zou kunnen dat ik hem daarom eerder heb. De iOS-gebruikers zouden het nieuwe design al eerder ontvangen moeten hebben. Wanneer dat niet zo is laat het ons even weten.
Show Comments