Spotify

Spotify.me laat zien wie je bent aan de hand muziek

Je bent wat je luistert, en je bent hoe je luistert. Dat is zo ongeveer waar de tool Spotify.me over gaat. Deze website geeft je naar aanleiding van je Spotify account leuke statistieken over je luistergedrag.

Spotify.me

Deze dienst is vrij eenvoudig maar ontzettend grappig en informatief om te gebruiken. Op Spotify.me kun je inloggen met je account op Spotify en allerlei data zien aan de hand van je luistergedrag op de streamingdienst.

De lijst begint met de meest gespeelde artiest binnen je Spotify account. Bij mij was dat M83 en recent muziek van Public Enemy. Mijn meest gespeelde track is Alive van Pearl Jam.

Spotify.me

De tool laat ook een timeline zien wanneer je het meest luistert naar muziek.  Zoals je hierboven kunt zien is mijn meest actieve tijd tussen 8 en 12 met een piek op 11 uur in de ochtend.
Confronterend is dat ik blijkbaar ook wel een midden in de nacht luister en me dat absoluut niet kan herrinneren, slaapluister ik?

Diversiteit

Blijkbaar ben ik in het Nozie-team een druk mannetje want 87% van mijn muziek is Energetic en ik luister vrijwel nooit naar rustige muziek. Mijn gemiddelde Beats per Minute (BPM) is 122.

Spotify.me

Eclectics is mijn nieuwe squad. Volgens mijn luisterpatroon schiet ik wat betreft genre naar alle uithoeken van het spectrum. De tool meet de diversiteit van het luistergedrag, speel je alleen rock of gooi je er ook andere muziekstijlen tussendoor die daar haaks op staan.

You are what you stream

Spotify.me

Je bent wat je luistert en op basis van deze kennis kan men een soort profiel van je bouwen. Het mooie is dat ze hiervoor weinig echt persoonlijke info nodig hebben. Deze data komt puur van de stream op Spotify en geeft, in mijn geval zeker, een goed beeld van wie je bent.

Conclusie

Leuke tool en heel mooi gepresenteerd. Het geeft leuke weetjes die je op een andere manier laten kijken naar je luistergedrag. Wellicht laat het je inzien ook eens wat anders te luisteren dan alleen Nirvana, Mettalica en Frans Bauer.

Spotify.me is er niet zomaar, het is een marketingtool. De streamingdienst wil zo laten zien hoe ze met marketing aan de slag kunnen gaan voor merken. Men weet veel van de luisteraars mensen zonder dat men veel weet van de luisteraars en dat is geld waard.

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ads