Via een korte video op YouTube heeft de Amerikaanse superster Taylor Swift aan haar fans laten weten dat ze iets tofs heeft. Ergens dit jaar zal haar eigen social media applicatie live gaan genaamd de Swift Life.
The Swift Life
De zangeres is erg goed met social. Ze hoort bij de meest gevolgde artiesten ter aarde en weet alle media zoals Twitter en Instagram ook goed te gebruiken. Het is bij Swift niet alleen zenden maar ook luisteren. Laatst verraste ze een aantal grote fans door mee te doen in hun livestreams of een comment achter te laten op een post. Met een aantal had ze zelfs een gesprek via DM.
Straks zal dat allemaal makkelijker gaan want dan heeft Swift een eigen applicatie. The Swift Life zoals de app gaat heten zal de Swifties, zoals de fans heten, de gelegenheid bieden om de hele dag met de artiest bezig te zijn.
De applicatie zal voorzien worden van chatrooms waar fans kunnen connecten met elkaar. Ze zal informatie via de applicatie delen die ze waarschijnlijk nergens anders deelt en er zal regelmatig nieuwe nummers te luisteren zijn. Toppunt is wel dat ‘La Swift’haar eigen emojies zal krijgen die de fans kunnen gebruiken tijdens de gesprekken die ze op het platform voeren.
Glu
Het bedrijf achter deze applicatie is Glu. Deze kennen we ook van de samenwerkingen met Kim Kardashian en Nicki Minaj. Laatstgenoemde hadden een meer game-focusses experience in hun eigen applicatie. Taylor Swift en haar Swift Life focussed zich weer veel meer op de digitale community. Dit geeft Swift natuurlijk heel veel mogelijkheden zolang er maar genoeg fans aan meedoen.
Ze kan bijvoorbeeld concert tickets alleen via de app verkopen en er zo voor zorgen dat alleen echte fans er met de kaarten vandoor gaan. Zelfs het verkopen van haar muziek en merchandise kan via de applicatie verlopen. De app zal ergens in 2017 live gaan op iOS en Android.
Bron : NME
Show Comments