Tidal CEO

Tidal heeft weer een nieuwe CEO, nummer vier alweer

Werken bij Tidal is zo ongeveer hetzelfde als trainer zijn bij een Italiaanse voetbalclub. Wanneer de resultaten niet helemaal naar wens zijn dan sta je met je kartonnen doos op straat. Tidal heeft zojuist alweer een nieuwe CEO aangesteld.

Tidal CEO

De markt voor betaalde muziekstreamingdiensten bestaat uit grofweg 5 spelers. Google Play Music, Apple Music, Spotify, Deezer en Tidal. Laatst genoemde is eigendom van Rapper Jay Z die hierop al zijn muziek uitbrengt en met hem nog een elftal aan andere artiesten.

Jay Z heeft het zelf te druk met kinderen en muziek maken daarom heeft hij een CEO nodig die de dagelijkse leiding op zich neemt van het bedrijf. Voornaamste taak van deze CEO is het aantal betaalde subscribers verhogen op Tidal. Het gat met de drie andere concurrenten is nog ontzettend groot en men haalt bij lange na niet de 60 miljoen betalende gebruikers die Spotify nu heeft.

De nieuwe baas die het nu mag gaan proberen heet Richard Sanders. Hij heeft alvast 1 meevaller want Sprint heeft 33 procent van de aandelen van Tidal overgenomen voor een slordige 200 miljoen. Dat scheelt behoorlijk op de balans van het bedrijf maar lost de problemen van de uitblijvende groei niet op.

Concurrentie

Streamingdiensten hebben moeite boven de concurrent uit te steken. Het is een extreem dure business, Spotify heeft in al die jaren nog geen euro winst gemaakt. De meest gebruikte strategie die men hanteert is het exclusief uitbrengen van titels op het platform. Daarnaast is het belangrijk dat je dienst overal geintegreerd kan worden. Daarbij zou je een voordeel verwachten van Apple en Google, maar die maken daar nog niet echt gebruik van.

Bron

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.