XGIMI is succesvol op de Europese markt

XGIMI, een producent van bekroonde projectoren, heeft zijn financiële verslag over 2022 gepubliceerd en rapporteert een omzet van RMB 790 miljoen (ongeveer 104,6 miljoen euro) in buitenlandse markten, wat een stijging van ruim 82 procent op jaarbasis vertegenwoordigt. Het bedrijf heeft gebruikers bereikt via online B2C-platforms en lokale distributeurs, waardoor hun producten momenteel wereldwijde markten bestrijken. In 2022 bereikte XGIMI een doorbraak in de ontwikkeling van offline kanalen in Europa, wat bijdroeg aan de groei van de wereldwijde omzet van het bedrijf.

Tijdens de rapportageperiode draaide XGIMI een totale buitenlandse omzet van 790 miljoen RMB (ongeveer 104,6 miljoen euro). De producten van XGIMI vinden voornamelijk afzet op regionale markten zoals Europa, Japan en de Verenigde Staten. Het bedrijf is nu ook actief op opkomende markten, zoals Australië en Zuid-Korea. Naast populaire online kanalen, zoals Amazon en Rakuten, zijn XGIMI-producten ook verkrijgbaar in de detailhandel in het buitenland, bijvoorbeeld bij Media Markt (Duitsland en Benelux), Saturn (Duitsland), BicCamera (Japan) en TSUTAYA ELECTRICS Plus (Japan). In oktober 2022 opent het eerste geautoriseerde XGIMI-ervaringscentrum in Australië, terwijl de eerste shop-in-shop van het bedrijf in het boutique concept van Media Markt in Wenen dezelfde maand opent. Wereldwijd bevindt XGIMI zich in een periode van snelle ontwikkeling.

Een van de redenen voor het succes van XGIMI op de Europese markt is de focus op het ontwikkelen van betere en gebruiksvriendelijke producten, zoals de Magic Lamp. Door de innovatieve combinatie van projectie en plafondlamp, biedt de Magic Lamp niet-verblindend licht, driedimensionale geluidskwaliteit en is altijd online. In 2022 heeft het bedrijf de Aladdin-business in Japan overgenomen, waardoor hun concurrentiepositie op de Japanse markt is versterkt.

XGIMI investeert aanzienlijk in R&D-activiteiten om nieuwe technologieën en producten te ontwikkelen. Het bedrijf doet onderzoek naar geavanceerde optische technologieën en heeft vorig jaar 377 miljoen RMB geïnvesteerd in R&D-kosten, wat een stijging van ruim 43 procent betekent in vergelijking met het voorgaande jaar. Het aandeel van R&D-kosten in de omzet is gestegen van bijna zeven procent in 2021 naar bijna 9 procent.

Dit is een persbericht herschreven door ChatGPT

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.