Google laat zijn tanden zien , gebruik geen AI gegenereerde content

Google ziet dat AI alles behalve positief is voor de kwaliteit van de zoekresultaten en het web in het algemeen. De zoekmachinegigant heeft maatregelen genomen in zijn meest recente update.

Zeg maar ‘doei’ tegen je website

Of je het nu wil of niet, Google bepaald de spelregels op het internet. Zij bepalen hoe en op welk voorwaarden je site gevonden gaat worden in de zoekmachine.

Het past in de missie van Google om de informatie op het internet te ontsluiten en de gebruikers de best mogelijke resultaten te geven op de ingevoerde zoekactie. Daarvoor maakt hebt bedrijf spelregels.

Spelregels

Wanneer je deze spelregels zo goed mogelijk volgt als website krijg je meer verkeer. Al jaren is er een soort kat- en muisspel aan de gang. Hierbij proberen SEO bedrijven te bedenken wat Google nu precies wil en daarom heen een strategie te vinden.

In de meest recente update van de zoekmachine van Google wordt vooral de door AI gegenereerde content aangepakt. De website SearchEngineJournal heeft onderzoek gedaan naar de gevolgen van de update en deze zijn aanzienlijk.

De gevolgen

Het blijkt dat vooral websites die gebruik maken van door AI gegenereerde content harde klappen krijgen. De onderzoeker heeft bijna 50.000 websites in zijn database die hij door een script kan volgen.

Het onderzoek laat zien dat alle sites die direct gevolgen ondervonden van de update tekenen van AI gegenereerde content bevatten. 50% van deze sites werden (bijna) helemaal gevuld door AI.

Meer dan 800 websites werden zelfs helemaal uit de zoekresultaten verwijderd. een aantal daarvan zijn alweer terug, waarschijnlijk door het aanpassen van de content.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.