Disjointed

Review Netflix Original Disjointed, 99% spoilervrij

Onlangs ging er een nieuwe Netflixserie van start met de titel Disjointed. We hebben de redactie van Nozie op een bank gezet en een aantal afleveringen laten kijken. Hieronder een korte review van wat je kunt verwachten van deze Netflix Original.

Disjointed

Deze komische serie speelt in op de wetswijzigingen die onlangs plaats vonden in een aantal delen van Amerika. Daar is het nu legaal om op doktersadvies marihuana te kopen en te gebruiken. Het verhaal speelt zich af rondom Ruth Whitefeather Feldman, een hippie die niet met de tijd is meegegaan. Zij runt Ruths Alternative caring , een winkel waar men diverse soorten ‘helende’ marihuana kan kopen, alleen op doktersvoorschrift natuurlijk.

disjointed

De hoofdrolspelers in het verhaal zijn Ruth en haar zoon, het personeel van de winkel en enkele vaste klanten. Haar zoon heeft net een MBA studie afgerond en wil het bedrijf groot maken, iets waar Ruth niet echt op zit te wachten. Het personeel met onder andere Pete, Olivia en Jenny zijn stereotype ‘stoners’ en hetzelfde gaat op voor de vaste klanten.

Dank and Dabby

Bijzondere bezoekers zijn Dank & Dabby, een stel dat een eigen YouTubekanaal heeft over, je raadt het al, wiet, wiet roken en wiet verbouwen. Let vooral op Dank, de mannelijke helft van deze twee ‘Stoners’, en zijn t-shirts.

Verhaallijnen

Disjointed heeft verschillende verhaallijnen. Het centrale verhaal is het wel en wee van Ruth, haar zoon en de werknemers. Elke werknemer heeft zijn eigen verhaal, zoals de bewaker Carter die in Irak heeft gezeten, Jenny die haar Aziatische ouders voorliegt over haar studie medicijnen en Olivia die heimelijk verliefd is op Travis, de zoon van Ruth. Daarnaast speelt de buurman Taek Kwon Douglas ook een bijrol in het verhaal.

De serie speelt zich voornamelijk af in 1 decor en heeft een typische Amerikaanse sit-com opbouw. De scenes zijn voorspelbaar en de grappen zie je van veraf aankomen. In de eerste paar afleveringen zijn de grappen vooral flauw, maar dat wordt later beter. Dat laatste is natuurlijk subjectief dus vorm absoluut je eigen mening.

Tussenstukjes

Wat wel anders is dan bij de standaard sit-com zijn de absurde intermezzo’s tussen de scenes. Er zijn 3 verschillende onderbrekingen die soms echt helemaal nergens op slaan. Dat gaat vooral op voor de random filmpjes van een paar seconden tussen de scenes door. Daar zie iemand koorddansen of een dame uit het raam hangen, het lijkt hier wel of ze hiervoor een site met stock images hebben geraadpleegd.

Disjointed

Daarnaast zie je ook regelmatig reclames voorbij komen voor wiet-producten die gebaseerd zijn op ‘gewone’ commercials. Zoals wietkaas, wietzeep en wietscheerschuim. De leukste intermezzo is wat ons betreft het geanimeerde filmpje wanneer Carter een flashback heeft of aan het trippen is. Deze zijn erg goed gemaakt en voegen enigzins iets van klasse toe aan de serie.

Is het wat?

Nogmaals dat is aan jou. Verwacht geen hoogstaande verhandelingen van de nieuwe wetgeving betreffende Marihuana of discussies rondom dit onderwerp. Deze serie is er omdat je er om kunt lachen.

Disjointed wordt geproduceerd door Chuck Lorre Productions, dit bedrijf zit ook achter de Big Bang Theory, Mom, Mike & Molly. Typische vooravond-series die allemaal makkelijk te verteren zijn en je even laten relaxen. Dat is precies wat deze serie is, even 30 minuten relaxen met een licht verteerbare content. Maar verwacht er niet meer van.

Similar Posts