Snapchat is echt nog niet dood. De grote merken weten dat je daar nog steeds een groot deel van de jonge doelgroep kan vinden. Adidas is zo een groot merk en zij hebben nu een game ontwikkeld speciaal voor Snapchat.
Adidas
Dit is de eerste keer dat er een game gespeeld kan worden op het platform van Snapchat. Het draait als advertentie tussen de Stories door. Het is een game gericht op voetbal fans die in het spel hun moves kunnen laten zien.
Het is de bedoeling dat je de bal hooghoudt en ook een aantal leuke kunstjes laat zien. Je kunt tegen je vrienden spelen om de hoogste score en hoe beter je bent des te meer nieuwe vaardigheden en Geofilters je krijgt in het spel.
.@adidas is about to launch its first-ever @Snapchat game. It will run as a Snap Ad as part of the ‘Here to Create’ campaign. pic.twitter.com/uWNHMxPnsA
— John McCarthy (@JohnGeeMcCarthy) 15 september 2017
Offline element
Online kan tegenwoordig niet meer zonder offline. Ook in dit spel zit een kleine offline component. Wanneer je in Londen woont kun je eventueel het spel spelen zonder het tegen te moeten komen tussen de Stories. Op de voetbalveldjes en in de Adidaswinkels in Londen kun je Snapcodes vinden die je direct toegang geven naar de game op Snapchat.
Here to Create
Deze Snapchat game maakt weer onderdeel uit van een grote campagne met de naam ‘Here to Create‘. Verschillende sterren zoals Louis Suarez hebben aan deze campagne al hun medewerking verleend.
De eerste game van Adidas op Snapchat gaat zaterdag 16 september van start, helaas niet in Nederland. Snapchatters uit de UK, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie kunnen de game wel spelen. Of deze game ook nog naar ons land of Belgie komt is op dit moment nog niet bekend gemaakt.
Show Comments